Aldığınız sağlık hizmeti ile ilgili olarak hasta haklarına
ilişkin görüş, öneri, teşekkür, sorun çözme ve şikayet başvurularınızı buradan
yapabilirsiniz. Başvurunuz öncelikle ilgili sağlık kuruluşu tarafından
görülerek değerlendirmeye alınacaktır.Her ay hasta görüş öneri memnuniyet
toplantısı yapılarak bildirimleriniz değerlendirilmektedir.Konu hakkında
birimimizden size gerekli bilgilendirme için dönüş yapılacaktır.
Hasta Olarak
Haklarımız;
a) Hizmetten Genel Olarak Faydalanma,
b) Bilgilendirme
ve Bilgi İsteme,
c) Sağlık
Kuruluşunu ve Personelini Seçme ve Değiştirme,
d) Mahremiyet,
e) Rıza,
f) Güvenli Ortamda
Sağlık Hizmeti Alma,
g) Dini
Vecibelerini Yerine Getirebilme,
h) Saygınlık Görme
ve Rahatlık,
ı) Ziyaretçi ve
Refakatçi Bulundurma,
i) Şikayet
ve Dava Hakkı
Hasta Olarak Sorumluluklarımız;
a) Başvurduğu sağlık
kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranma ve katılımcı bir
yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle hareket
etme,
b) Yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, gördüğü
tedavileri ve tıbbi müdahaleleri, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve
sağlığıyla ilgili bilgileri mümkün olduğunca eksiksiz ve doğru olarak verme,
c) Hekim tarafından belirlenen sürelerde kontrole gelme ve
tedavinin gidişatı hakkında geri bildirimlerde bulunma,
ç)Randevu tarih ve saatine uyma ve değişiklikleri ilgili
yere bildirme,
d) İlgili mevzuata göre öncelik tanınan hastalar ile diğer
hastaların ve personelin haklarına saygı gösterme,
e) Personele sözlü ve fiziki saldırıya yönelik davranışlarda
bulunmama,
f) Haklarının ihlal edildiğini düşündüğünde veya sorun
yaşadığında hasta iletişim birimine başvurma.
Organ bağışı için hastalara bilgilendirme yapılarak aynı zamanda hastanemizde bulunan organ bağışı sorumluları tarafından uygun hasta tespit edildiğinde gerekli rıza belgeleri tamamlanarak çalışmaları yürütebilmektedir.